national parks enzo - Reisverslag uit Cowes, Australië van Max en Giulia Meloni - WaarBenJij.nu national parks enzo - Reisverslag uit Cowes, Australië van Max en Giulia Meloni - WaarBenJij.nu

national parks enzo

Door: Max en Giulia

Blijf op de hoogte en volg Max en Giulia

11 Februari 2012 | Australië, Cowes

Na de kangeroes bij potato point zijn we verder gereden naar Eden. Daar hebben we op aanraden van wat locals het walvismuseum bezocht. Informatief en verrassend voor jong en oud.
In het Boyd national park een korte wandeling gemaakt. Ben Boyd was een (uiteindelijk) niet zo'n succesvolle zakenman die op deze plek een nieuw Sydney wilde laten verrijzen. Niet gelukt, maar genoeg om een park naar je te laten vernoemen.
De nacht op een vrije plek doorgebracht en tot grote vreugde van Max een fikkie gestookt. Tosti's en gepofte aardappel van het houtvuur.
Na een strand- en rotswandeling bij Cape Conran de volgende nacht doorgebracht op een camping bij Lake Tyers. 's ochtend speciaal voor ons het zwembad geopend en heerlijk in het zonnetje gespetterd. Deze dag ook pelikanen gezien.
Speciaal voor opa en oma Meloni hebben we enkele bowlsballen 'geleend' en de kinderen laten poseren op de lokale bowlsvelden van Port Welshpool.
We hadden besloten om toch naar het Wilsons Promontory national park te gaan. Dat was meer dan de moeite waard. De toegangsweg was spectaculair. Rotskust en azuurblauwe zee. Het weer was wat somber later op de dag. Kleine wandeling gemaakt. De volgende dag in het park een mooie wandeling door bos en regenwoud (lilly pilly gully) op zoek naar beesten, maar verder dan een wallaby en vogels kwamen we niet. Na de lunch klaarde het op en bij een tweede wandeling verschenen grote kangeroes en emu's. Max lijkt al kangaroe-moe te worden.
Nu zijn we op Philips eiland, waar we morgen verdere avonturen hopen te beleven.

• 11 Februari 2012 - 11:25

Inez:

Hier alles prima, dienst, veel breuken bij mensen door ijs en gladheid. het weer zit soms niet mee geloof ik bij jullie. Hoop dat het zonnetje veel gaat schijnen! Morgen naar de film de muppets met de kids.XXX

• 11 Februari 2012 - 13:39

Jolanda:

Hoi Hoi,

Wel gezellig als ik dit zo lees.
    Inderdaad hopen dat het weer wat zonniger wordt, het is hier ijskoud brrrrr.
    Verder alles goed hier, maik en Jan zijn nu aan het schaatsen, en verder is Maik natuurlijk de hele dag in zijn auto te vinden.... wel gaaf.
    Mareille is druk met de sollicitaties en de verkering en ik zit weer te wachten op een nieuwe wereldburger.
    Trouwens leuke foto,s geniet ervan,
    leuk leuk allemaal.
    groetjes mij

• 11 Februari 2012 - 21:57

Mieke:

Op Google jullie gevolgd, echt mooi.
    Geniet van de mooie natuur. Hier is alles goed.
    Liefs van mij.

• 12 Februari 2012 - 08:03

Eric Ursula En Kids:

Ha leuk al die verhalen van jullie!! Hier alles oke. Gisteren ( zaterdag ) een mooie toertocht gehad op het kanaal Almelo - Denekamp. Wij hebben met koek en zopie gestaan op het kanaal, was erg geslaagd en reuze gezellig! Nu voorbereiden op de carnavalsotocht in albergen! veel plezier en tot de volgende keer!!! xxx

• 12 Februari 2012 - 18:16

Opa En Oma Meloni:

wat mooi allemaal wij zijn ook nog even wezen kijken op Philips island prachtig.we zijn benieuwd naar de foto`s met de bowls ballen leuk.
    hier alles goed groetjes van ons,dikke knuffel. opa en oma